وبلاگ رسمی محمدرضا شیخ بهائی

مشاور و متخصص فناوری اطلاعات ، تجارت الکترونیکی ، هوش تجاری و مدیریت دانش

محمدرضا شیخ بهائی متولد 16 آبان 1366 اصفهان، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی دانشگاه قم. سخنران ، مشاور و متخصص فناوری اطلاعات،تجارت الکترونیکی، بازاریابی الکترونیکی، هوش تجاری و مدیریت دانش.

آخرین مطالب
تالیفات



کافه دانش (قسمت چهارم - ارزیابی رویه های مدیریت دانش)

محمدرضا شیخ بهائی | يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷ ق.ظ

مدل رائــو
رائو معتقد است که سازمان‌ها می‌توانند بر اساس چارچوب هشت C، مدیریت دانش خود را ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل کنند.
ارتباط ( Connectivity)
محتوا (Content
اجتماع (Community)
فرهنگ (Culture)
ظرفیت (Capacity)
همکاری (Cooperation)
تجارت (Commerce)
سرمایه (Capital)

مدل KMAT
این ابزار برای کمک به خودارزیابی سازمان‌ها و شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های بهبود مدیریت دانش طراحی شده است و شامل 5 عنصر می‌باشد. 
فرایند
رهبری
فرهنگ
فناوری
اندازه‌گیری مدیریت دانش

 

برگرفته از کتاب مدیریت دانش (فرایند خلق، تسهیم و کاربرد سرمایه فکری در کسب و کارها) نوشته دکتر بهروز قلیچ لی ، انتشارات سمت چاپ 1391