وبلاگ رسمی محمدرضا شیخ بهائی

مشاور و متخصص فناوری اطلاعات ، تجارت الکترونیکی ، هوش تجاری و مدیریت دانش

محمدرضا شیخ بهائی متولد 16 آبان 1366 اصفهان، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی دانشگاه قم. سخنران ، مشاور و متخصص فناوری اطلاعات،تجارت الکترونیکی، بازاریابی الکترونیکی، هوش تجاری و مدیریت دانش.

آخرین مطالب
تالیفات



با نام و یاد خداوند تبارک و تعالی

عرض سلام و ادب دارم خدمت شما دوست عزیز و ارجمندم ، متنی که در زیر مشاهده می فرمائید بخش هایی از زندگینامه اینجانب می باشد، امیدوارم ذکر نکات مثبت حمل بر خودستائی نگردد.

محمدرضا شیخ بهائی هستم متولد 16 آبان 1366 اصفهان ، مشاور، کارشناس و سخنران در حوزه های تجارت الکترونیک ، هوش تجاری و مدیریت دانش. دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک از دانشگاه قم. حوزه تخصصی من تجزیه ، تحلیل و پیاده سازی سامانه های تجارت الکترونیک، هوش تجاری و مدیریت دانش هست. مشاوره و اجرای ده‌ها پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و به خصوص کسب و کار الکترونیکی از دیگر فعالیت‌های اجرایی اینجانب می‌باشد، در کنار فعالیت های تخصصی، تدریس در دانشگاه را هم به عنوان یکی از مهم ترین علایق شخصی ام دنبال می نمایم و در حال حاضر به عنوان مدرس در تعدادی از دانشگاه های اصفهان مشغول به تدریس می‌باشم. راهنمائی و مشاوره چهار پایان نامه مقطع کارشناسی و یک پایان نامه مقطع کارشناسی‌ارشد از دیگر فعالیت‌های دانشگاهی اینجانب به شمار می‌رود. همکاری با مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان به عنوان مشاور و مدرس دوره های فناوری‌اطلاعات و هم چنین همکاری با سازمان مدیریت صنعتی اصفهان به عنوان مدرس و سخنران در حوزه های کسب و کار الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی از جمله فعالیت‌های اینجانب به حساب می‌آید. مدیریت اجرائی نشریه مدیریت مهندسی و رایانش نرم و هم چنین عضویت در هیئت داوری کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات از دیگر فعالیت اینجانب به شمار می آید. موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد من ارائه مدل مفهومی مدیریت دانش زنجیره تامین تجارت الکترونیکی G2C بود که با استعانت از پروردگار و راهنمائی های استاد فرهیخته و گرامی‌ام جناب آقای دکتر جلال رضائی نور با نمره بیست و درجه عالی مورد پذیرش هیئت محترم داوران قرار گرفت. استخراج سه مقاله علمی پژوهشی از دستاوردهای پایان نامه اینجانب می باشد. دروس گذرانده شده من در مقطع کارشناسی ارشد را در ذیل مشاهده می فرمائید :

  1. هوش تجاری (آقای دکتر یعقوب فرجامی، آقای دکتر مهدی اسماعیلی)
  2. داده کاوی و انبار داده (آقای دکتر بهروز مینائی)
  3. مدیریت زنجیره تامین (آقای دکتر امیر افسر)
  4. مدیریت دانش (آقای دکتر جلال رضائی نور)
  5. سیستم های تصمیم یار هوشمند (آقای دکتر جلال رضائی نور)
  6. مدیریت مالی (آقای دکتر هوشنگ عاشقی اسکوئی)
  7. پردازش گفتار دیجیتال (آقای دکتر روح اله دیانت)
  8. سیستم های پرداخت الکترونیک (آقای دکتر حسن هانی)
  9. استراتژی های تجارت الکترونیک (آقای دکتر محمدحسین یکتائی)
  10. امنیت تجارت الکترونیکی (آقای دکتر یعقوب فرجامی)

کسب رتبه سوم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1391 گروه مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه قم با معدل 19.04 از جمله افتخارات من در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. از دیگر دستاوردهای من در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تدریس در گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم و هم چنین تالیف چهار عنوان کتاب (مبانی تجارت الکترونیکی و سیستم های هوشمند، کسب و کار الکترونیکی با رویکردی بر سیستم های اطلاعاتی، مفاهیم بنیادی بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی با رویکردی بر ارتباط با مشتری) و هم چنین چندین مقاله کنفرانسی در حوزه‌های مدیریت دانش، داده کاوی و مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.

دوران تحصیل من در مقطع کارشناسی نیز در رشته مهندسی فناوری اطلاعات سپری گردید. موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی من تحلیل و طراحی سامانه جامع دانشگاهی با رویکرد معماری شی گرا بود که به یاری خدا و با راهنمائی استاد ارجمندم جناب آقای دکتر توکلی با نمره 20 و درجه عالی مورد پذیرش قرار گرفت. از بارزترین مسئولیت های من در دوران کارشناسی می توان به 1.دبیر انجمن دانشجوئی گروه مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه(1386-1387)، 2.دبیر انجمن دانشجوئی گروه مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه(1387-1388)، 3.دبیر تخصصی نشریه فناوری اطلاعات بسیج دانشجوئی دانشگاه(1388-1389)  اشاره نمود. هم چنین کسب عنوان دانشجوی نمونه دانشجویان ورودی 1385 گروه مهندسی فناوری اطلاعات از افتخارات من در دوران کارشناسی به شمار می آید.

هم چنین اینجانب دیپلم خود را در رشته ریاضی و فیزیک و با معدل 19.15 اخذ نمودم. از شاخص ترین مسئولیت های من در دوران تحصیلی متوسطه می توان 1.نائب رییس شورای دانش آموزی دبیرستان(1381-1382)، 2.نائب رییس شورای دانش آموزی دبیرستان(1382-1383)، 3.رییس شورای دانش آموزی دبیرستان(1383-1384) را ذکر نمود. هم چنین کسب رتبه برتر دانش آموزی در هر سه مقطع دوره تحصیلی متوسطه از دیگر افتخارات دوران تحصیل اینجانب می باشد. تحصیل در مجتمع آموزشی فرهنگ در مقطع راهنمائی ، دبستان شهید کلاهدوزان در مقطع ابتدائی و پیش دبستانی بهار دانش شروع فعالیت های تحصیلی اینجانب را تشکیل می‌دهند.

آرزوی توفیق روزافزون برای شما دوست گرامی دارم.

ارادتمند

محمدرضا شیخ بهائی